Sunday 4 September 2016

Penipu!!!

Aku suka membaca, dapatkan ilmu dr internet..yang selalunya bukan dari bidang aku.

Masa aku tgh buat degree, mmg aku target dptkan degree, keja bagus,lpas tu simpan duit smpai kaya..
Semua plan ni mmg dh ada dlm kepala aku sejak kecik lagi..belajar pndai2, dpt keja bagus, lpas tu hdup sng..tetapi lepas aku terbaca satu buku..(aku xnk namakan tajuk buku dan nama dia..krang dia mntak royalti..hahaha) aku dpt rumuskan..

'IT IS A BEAUTIFUL LIE'

Satu penipuan yang indah supaya kita terus belajar, supaya kita kekal jadi org 'normal'.(nanti aku citer lagi psl normal dan xnormal..)

Penipuan ni dah ditanam dlm minda kita sejak kcik lagi..sapa yg pandai akademik, diberi hadiah..diberi sanjungan, pujian..jangn salah fhm..aku xkata kita xperlu belajar,kita xperlu ada degree..tp apa yg aku nk katakan..cariklah ilmu untuk BERJAYA DALAM HIDUP. (nanti aku citer lagi psl apa erti berjaya dlm hdup.)

Aku xnk melalut dlm post2 aku..cuma straight to the point..belajarla..ada banyak sgt cara utk belajar dlm dunia yg serba canggih ni..samada korg nk atau x..itu je..

1. baca buku
2. g kelas
3. join group2 yg sntiasa positif
4. carik bhn2 ilmiah kat internet

p/s: klo nk tahu psl buku2 yg aku baca..aku citer dlm ws..

No comments:

Post a Comment