Sunday 4 September 2016

Task 1

Task 1: MATLAMAT DAN TUJUAN UTAMA AKU NK SENANG
Tarikh: 4 September 2016

senaraikan 3 matlamat utama dlm hdup korg. matlamat ni mestilah cukup kuat,cukup hebat dan korg rasa korang MESTI BUAT DEMI MATLAMAT tu.

ciri2 matlamat:
1.bersifat peribadi, yg mberikan kesan dlm jiwa korg (xkira kesannya sedih ke,marah ke, kecewa..janji ia bersifat peribadi dan sgt2 dlm terpahat dlm jiwa korg)
2.bukan bersifat eterniti (contohnya matlamat nk dptkan syurga Allah, nk dptkan redha Allah)..
3. matlamat ni sgt2 kuat smpaikan bila korg rasa down,malas,mengalah..matlamt ni dpt naikkan ko balik
4. bukan bersifat smntara atau target yg ada penamat (contohnya,aku nk g haji..lps dh g haji, korg dh xnk buat dh)

kenapa kita mesti ada matlamat dan tujuan yg kuat? 
1.supaya bila kita malas, kita rasa xbermotivasi, rsa kecewa dgn perkembangan kita,kita kembali bersemangat bila kita rujuk balik matlamat kita yg sgt2 kuat
2.supaya kita tahu apa yg kita paling syg,paling nk..sbb kdg2 kita pun xtahu apa yg kita nk
3.supaya bila ada yg halangan dlm usaha..kita rasa kita akan smakin kuat,bkn smakin lemah

aku letakkan aku punya..supaya aku makin bersemangat
1.aku nk bila ada org mntk tlg bantuan kewangan dgn aku,aku dgn mudahnya menolong
2.aku xnk anak aku rasa jadi loser mcm mana yg aku penah tempuh dlm hdup aku.
3.aku xnk jd hamba utk kerja aku..aku nk ada byk msa utk diri sndiri, utk buat ibadat, utk spend dgn kluarga.

So cernakan apa yg aku tulis

APA MATLAMAT DAN TUJUAN KORANG? 

Task 0
Task 2 

No comments:

Post a Comment